סן ולנטיין כמהה לאהבה

מירה איתן

לקראת חג האהבה חשפו חברי מועצת סנהדרינק את המשקה שמצליח לעורר בהם את הרגש ההוא. מירה איתן עם שמפניה…

אם יש קשר בין אלכוהול לבין אהבה, זה כנראה החיבור שקורה בין שני אנשים כשהם שותים יחדיו משקה האלכוהולי. אינטראקציה בין בני-זוג תמיד תהיה טובה יותר כשהם מתבלים את הזוגיות שלהם באלכוהול. אז זה יכול להיות יין או בירה, קוקטייל או משקה נקי כלשהו, והם כולם גורמים לשחרור, מסירים עכבות ו'מסדרים' לכם את הראש.

בקבוק יין על השולחן בדייט יהפוך את המתח הראשוני לקליל יותר והפגישה תזרום על מי מנוחות. אוקיי, לפחות הראשונה. שני בקבוקי בירה שייפתחו בסוף יום שלם של בית-עבודה-ילדים יהפכו את היום שעברתם לאנקדוטה חביבה ואת הקשר שלכם לנינוח ואוהב. שני צ'ייסרים של וודקה על הבר יתחילו ערב שמכאן והלאה אף אחד לא יודע מה יקרה בו, אבל חיבור מסוים בטוח יהיה בו, אולי גם אהבה.

שתי כוסות וויסקי יתחילו בשיחה מלומדת על עולם הוויסקי, או האלכוהול בכלל, וימשיכו לערב פילוסופי הזוי משהו שמי יודע לאן יוביל. שני שוטים של טקילה ימוטטו חומות, ואתם – גם את שיקול הדעת ואת שמירת המרחק. אבל אם מישהו רוצה להגיד לי אני אוהב אותך – שיביא אל הפגישה שלנו שמפניה. ואם היא תהיה ורודה, כבר אדע איך לגמול לו על זה.

שמפניה תהיה תמיד כוכבת ראשית בכל חגיגה. השמפניה היא מלכת היינות, וכבר נאמר בעבר ש"כשהשמפניה צוחקת כל העולם צוחק". כל סיבה היא הזדמנות טובה למסיבה עם שמפניה, החל מחגיגות של בתי מלוכה, ניצחונות במרוצי מכוניות יוקרתיות, השקת ספינות וכלה בכל ארוחה חגיגית משפחתית או חברתית, בערב רומנטי, הצעת נישואין, חגיגה במשרד או סתם בשבת בבוקר.

לעולם לא אשכח את המשפט הידוע של לילי בולאנז'ה האמיצה, שניהלה בהצלחה רבה את בית השמפניה הנושא את שם משפחתה במשך כמעט ארבעה עשורים: "אני שותה שמפניה כשאני שמחה וכשאני עצובה, לפעמים אני שותה לבד, וכשאני בחברה אני מרגישה חובה להגיש שמפניה. אני טועמת כשאני לא רעבה ושותה כשאני רעבה, חוץ מזה אני לא נוגעת בשמפניה, רק אם אני צמאה".

והיי, אם מישהו מחליט כבר לפנק אותי עם שמפניה, זה יהיה כמובן נהדר בלילה, וגם בארוחת ערב רומנטית, ואפשר בשמש הצהרים החמימה והכי טוב אפילו, מכיוון שבחלק גדול מהשמפניות נחוש בין ניחוחות הפירות הנעימים, השקדים, הדבש והפרחים, וגם בריחות השמרים, ריח של לחם קלוי או צנימים בחמאה, הכי טוב יהיה לחגוג אתה כבר בארוחת בוקר רומנטית מתחת לשמש אביבית מחממת. מי יודע. אולי נמצא עוד אחת בהמשך היום…

פורסם באתר סנהדרינק

עוד סיפורי אלכוהול