שעות שמחות – קו 4

מירה איתן

מירה איתן ושמוליק וולברג עולים על תחבורה ציבורית ומסמנים בשבילכם את המקומות הכי שווים לבלות בהם Happy Hours בתל-אביב. יאללה בלגאן…

הכל החל לפני די הרבה זמן, כאשר תחת השפעה אלכוהולית לא מבוטלת, פלט חבר יקר וקולגה אהוב (אבירם, סליחה על הגניבה. נפצה אותך. סתאאאם, אל תבנה על זה…) רעיון על הצורך בהקמת קווי שאטל שיסיעו שתיינים בבטחה לאורך מסלולים ראויים לשתייה, מבלי שיצטרכו לנהוג בעצמם. לפני כמה ימים עמדנו היא והוא ליד הבר של 'עמירם' מול חניון רידינג החינמי, אחרי שהיא אפסנה את רכבה בחניון, ותהינו איך נתנהל מכאן והלאה. אבל זה לא לקח יותר מדי זמן…

 

חלום רטוב מספר 1 – שעיריית תל-אביב תמסד שירות כזה. שאטל מיוחד לשתיינים כחלק מקידום התרבות, הפחתה של קשיי התנועה והחניה וכמובן ערך מוסרי הקשור לנהיגה תחת השפעה. חלום רטוב מספר 2 (כי הראשון לא יקרה) – בעלי מקומות הבילוי באותו מסלול ייזמו ויממנו שאטל שכזה. החלום הריאלי (כי גם השני לא יקרה. כאלה אנחנו, קטני אמונה…) – להגיע להסדר עם מפעילי קווי שירות 4 ו-5 כדלהלן: המקומות ינפיקו כרטיס זיהוי ללקוחותיהם, בעזרתו יוכלו השתיינים לרכוש כרטיס נסיעה יומי במחיר מפתה שיאפשר להם לעלות ולרדת מהקו בכל מקום למשך אותו יום. מעבר להכנסה מהכרטיסים יקבלו נהגי המוניות 50% הנחה בימי חופשתם בביקורם במקומות השותפים למיזם. ככה גם נצא הוגנים וגם חינוכיים משהו.

שיא הפנטזיה – 'גרין רום' ברידינג עם הרבה מים לשתייה, ינשופים לבדיקה עצמית ו… הופה לאוטו. וקחו בחשבון שנבלה שם כמה שעות טובות אחרי הסיבוב, אז אולי כדאי להביא משהו לשתות או לנשנש.

זיהינו את מוניות שירות 4 ו-5 כמתאימים להתחיל את הרעיון. קו 4 מרידינג דרך בן-יהודה, לאורך רחוב אלנבי ועד התחנה המרכזית. אגב, אדי ניומן נשבע בנקיטת חפץ שבתחנה המרכזית יש בר רגאיי הארד קור של אתיופים שחייבים לנסות. קו 5 מקביל בדרך מסוימת, דרך דיזנגוף ורוטשילד עד כמעט אלנבי, וכך אפילו נסגור מעגל. נשמע כמו התחלה מבטיחה, לא? וכדי שתבינו כמה אנחנו מקצועיים ונאמנים, את היום הראשון עשינו, ליתר בטחון, דווקא ברגל, בין השעות 17:00- 21:00, מרידינג ועד ברנר כדי להתחיל למפות בשלב ראשון רק את המקומות שיש בהם 'שעות שמחות'.

 

השעה: 17:00

אנחנו מתחילים בסיבוב Happy Hours לאורך המסלול הראשון של קו 4. השאטל יכול להוריד אותנו במקום הראשון שמצאנו בבן-יהודה צפון שמאפשר 'שעות שמחות'. התחלנו ברגוע. 'ויינברג' – ישיבה רגועה על בן-יהודה של סוף יום עבודה, אווירת שתיה נעימה ושף שיוצא מפעם לפעם מהמטבח ומטעים את הלקוחות בנזידים החדשים שהוא רוקח (לפחות כך קרה כשאנחנו היינו שם). 'ויינברג' הוא בר יין וטפאס נעים עם תפריט יינות יפה, בירות, סנגרייה ועוד, ומיני טפאס צבעוניים ליד השתייה, כמו פילה מטיאס, עלי גפן, ניוקי עם ארטישוק, נקטרינות צלויות עם קומבוזולה, ריזוטו ועוד. ובתפריט: 20 שקל על כל תפריט האלכוהול וצ'ייסרים ב-10 שקל. הרחוב ממשיך להיות סואן ורוגש, אבל דאגות היום מתחלפות פה בשעות שמחות. אפשר לשבת על הבר, להתרווח על ספה בפנים, או לשבת על המרפסת ולנסות להעביר אנרגיות חיוביות לקהל השוקק בחוץ.

ויינברג. בן-יהודה 106, תל-אביב

Happy Hours: 19:30–17:00

 

השעה: 17:45

מכיוון שאנחנו רק בתחילתו של ערב, האדרנלין רק בתחילת הדרך ובשעה 17:45, לאחר הליכה קלה ברגל, מצאנו עצמנו כבר במקום ב'סרווסריה'. גילוי נאות: הסרווסריה בשביל שנינו, מי יותר ומי עוד יותר, היא בית. חבורת ה'שישקו' עם השף האהוב עינב אזגורי יצרו בר בירה ספרדי אינטימי וחווייתי, ממש כמו במדריד, שתמיד טוב לחזור אליו.

מקום שמספק חוויית שתייה ואכילה קלילה, מפנקת ואיכותית, והכי חשוב – נטולת פוזות. ב'שעות השמחות' הדיל הוא 1+1 על בירות מהחבית, יין, סנגריה וקאווה. לצדן אפשר ליהנות ממאכלים מדרידאים כמו חמון נפלא, קרוקטים, בוקרונס, טוסטונים, תמנונים ועוד. כל זה מול הבר שעל מדפיו עשרות סוגי ג'ין כיאות לבר במדריד, או להסב ליד השולחנות ולקוות שנהיה חברים של השף, כי אז נזכה לעוד כמה מנות יצירתיות פרי מוחו הקודח.

סרווסריה. בן-יהודה 48, תל-אביב

Happy Hours: 17:00-20:00

 

 השעה: 18:30

כיאות לעובדים נאמנים וחרוצים, בשעה 18:30 כבר התייצבנו באחד הברים הכי מדליקים בארץ. בר שלשעות השמחות שלו חייבים להזמין מקום מראש – ה'אימפריאל בר'. כשאתה נכנס מרחוב הירקון למלון אימפריאל המרופט קמעה, אתה לא מאמין שמאחורי הדלת הראשונה מימין צוללים ישר לבר קולוניאליסטי בריטי שמתנהל בו מעין קרקס אורבני של אלכוהול, מיקסולוגים מתוחכמים ואווירה סופר-מדליקה.

כל עשרות סוגי הקוקטיילים המצוינים והמקוריים, כולל תפריט הקוקטיילים העונתי החדש, ב-50% מהמחיר המקורי. תוכלו לבחור מתוך התפריט או לבקש מהברמן שירקח עבורכם קוקטייל לפי הפנטזיה האישית והאהבות שלכם, וגם לדגום מהמנות הקטנות והמסקרנות שמכינים פה בהשראה אסיאתית. מהתפריט החדש דגמנו את New Radical ואת Dr. Bizzaro ונשאר לנו טעם של עוד. אם חשקתם בסוגי אלכוהול נוספים ומעניינים, תקבלו את אותם 50% הנחה על כל סוגי המשקאות האלכוהוליים ב'לה אוטרה', המסעדה המדליקה שהקימו בעלי המקום ונמצאת ממש בדלת הסמוכה. ומי שלא הכיר עד היום שיחווה את השאר בעצמו.

אימפריאל בר/לה אוטרה. הירקון פינת טרומפלדור, תל-אביב

Happy Hours: 18:00-20:00

 

השעה: 19:30

נסיעה קצרה עם השאטל שלנו מביאה אותנו לרחוב אלנבי פינת הגאולה ולוקחת אותנו הישר אל הבר הבא – ה'גאולה', כי אחרי ה'אימפריאל' אפשר כבר, ואפילו רצוי, לשחרר את העניבה. אם רציתם שעה שמחה באווירה משוחררת – הגעתם למקום הנכון. מעין מסבאה שכונתית מתקופת הרוקנ'רול הנוסטלגי, והשכונה פה מאוד מגוונת.

האווירה ה'איטית משהו' מורגשת כבר מהשולחנות הקטנים שצמודים לבר. אולי בגלל שאפשר להתחיל את ה'שעה השמחה' פה כבר מהשעה 16:00, ואולי בגלל אופי המקום והשכונה. 1+1 על משקאות הבית פלוס נשנושים בקטנה של מאכלים תומכי אלכוהול במחירים נוחים ביותר: דגים כבושים, איקרה, לבנה, ירקות וטחינה, דים סאם ועוד. ואם באים ביום ראשון מרוויחים על הבר את אדי ניומן, הברמן המיתולוגי, על מגוון סיפוריו, משקאותיו ומנגינותיו.

הגאולה. גאולה 51, תל-אביב

Happy Hours: 16:00-20:00

 

השעה: 20:30

לא רחוק מכאן אנחנו נוחתים שתויים במקצת בעולם אחר לגמרי, בניו אורלינס סטייל. 'פרנץ' 57' – אורון לרנר, המיקסולוג הכימאי, שרוט ניו אורלינס, פתח בר בעקבות הפנטזיה שלו ובהשראת הבר האגדי בניו אורלינס הנושא את אותו השם ומביא את תרבות האוכל והשתייה העליזים האופייניים למקום המשולבת בתפריט קוקטיילים רחב פרי מוחו הקודח ותפריט אוכל תואם אווירה.

30 שקלים על כל הקוקטיילים בשעות השמחות ותפריט אוכל שכולל את תרבות קריאול ותבליני קייג'ין: קציצות סרטנים, במיות מטוגנות, מולים, נקניקייה, והעיקר – Po'Boy שרימפס כמו שצריך בבר מסוג זה. אז אפשר לצפות באורון ובשאר המיקסולוגים מלהטטים על הבר בקוקטיילים, או לשבת ולהירגע בחצר היפהפייה עם מוזיקת ג'אז ובלוז. וכמו שאורון אומר: Happy Hours מתחיל לתפוס בתל-אביב הרבה יותר מבעבר. לכן אנחנו חושבים לערב בקרוב גם את האוכל בדיל, ולתת לאנשים חוויה מושלמת.

פרנץ' 57. ברנר 2, תל-אביב

Happy Hours: 18:00-21:00

השעה: קצת אחרי 21:00

מכיוון שכבר עברה השעה, נגמרו לנו השעות השמחות ואתן נגמרה גם העבודה. אין ברירה, וכנראה שבכל זאת נאלץ להתחיל לבלות. רגע לפני, שמנו לב כי גם ב'פראג הקטנה' שברחוב אלנבי 56 יש שעות שמחות בהן הם מציעים 1+1 על הבירות בין השעות 12:00-19:00. לא דגמנו, אבל שווה ניסיון. הערב נגמר במקום הכי קרוב והכי בית שאפשר, שגם אם אין בו 'שעות שמחות' מוצהרות, המחירים פה 24 שעות, יום יום, במחירי Happy Hours. והשמחה שורה בו 365 יום בשנה, נו כמעט, אולי רק 362 – 'המנזר'. אבל זה כבר לכתבה אחרת.

פורסם באתר סנהדרינק

עוד סיפורי אלכוהול