שעות שמחות – קו 5

מירה איתן

מירה איתן ושמוליק וולברג עולים על תחבורה ציבורית ומסמנים בשבילכם את המקומות הכי שווים לבלות בהם Happy Hours בתל-אביב. יאללה בלגאן…

ושוב יצאנו לדרך, היא והוא, בניסיון לייצר קווי שאטל ידידותיים לשתיינים ובליינים לאורך רצועות בעיר, במקביל לחפירות תעלת בלאומילך החדשה, הלא היא הרכבת הקלה בתל-אביב שאולי תספק את התחבורה החשובה הזו בעוד עשור או שניים. כן, אנחנו עדיין מנסים – אם כי בינתיים רק בשאיפה – למסד הסכם ידידותי עם קווי השירות לאורך קווי הבילוי בעיר שיעגן מחיר קבוע למשתמש שמחזיק בכרטיס זיהוי מיוחד – כרטיס שיאפשר עליה וירידה במחיר יומי שווה לכל שתיין. כך שכל מי שיש לו יד בנושא, מוזמן להרים את הכפפה. הצ'ייסר עלינו.

אנחנו מקווים שלקראת השאטל הבא תצטרף אלינו ויקי כנאפו עם דגל גדול ובקבוק ויסקי… (צילום: מירה איתן)

כשתיינים מומחים, חשבנו על עוד עניין חשוב. בעינינו הנהגים צריכים להיות גם מעין מורי דרך, קרי, לדעת להסביר למשתמשים חדשים על אופי המקומות ולדעת להמליץ על מקום לפי אופיו של הנוסע, הרגלי השתייה, ועומק הארנק שלו. נראה לנו שהנהגים יצטרכו לעבור גם הדרכת אלכוהול כדי להיות בעלי ידע מול הנוסעים. כלומר, אנחנו מתחילים להכין קורס פסיכולוגיית נהגים המשולב בקורס הדרכת אלכוהול (מועד ההרשמה יפורסם אחרי שנתפכח מהשתייה של היום הזה). חשבנו גם שהמוניות תצטרכנה לספק כוסות מים ואולי גם שקיות הקאה, אבל עוד חזון למועד. הרי לא נרצה להבריח את הנהגים עוד לפני שרתמנו אותם למשימה.

נאמנים לדרכנו ובהיעדר שירות שכזה נכון לעכשיו, עשינו הכל ברגל באומץ, שכן, כל רעיון נדרש לחלוצים, לסוללי דרך. בסיור הזה נודע לנו שהכתבה הראשונה העלתה מעט אבק וכבר נרשמו בעבר ניסיונות לרעיון השאטל. העידו בפנינו על יוזמה עוברית שלא הבשילה מטעם סטודנטים מהפקולטה הבין תחומית בהרצליה. נודע לנו על בר בצפון דיזנגוף שערך מסיבה ללקוחותיו בדרום העיר והגיע להסדר לערב אחד של הסעות בין הבר למקום הנסיעה הלוך ושוב. אם יש אבק אז יש גם אש ואנחנו מקווים שלפני הכתבה הבאה ויקי כנאפו (זוכרים אותה?) תצטרף אלינו עם דגל גדול ובקבוק ויסקי. ועד אז, קבלו הפעם את שאטל קו 5.

קו שירות 5 הוא אולי הקו המוכר ביותר בתל-אביב. מסלולו אמנם לא מגיע ממש עד לחניה החינמית ברידינג, אבל בסך הכל די קרוב. תוכלו לפגוש אותו בנורדאו-דיזנגוף מרחק 10 דקות צעידה מהחניון, לא רציני, תמיד אפשר רגע לשאוף אוויר בפאב של 'עמירם' שפתוח מהצהרים (שם תמיד ההתחלות טובות, ועוד ידובר בו…) ומשם להמשיך הלאה. יש סיכוי קלוש למעט קשיים בסוף הערב, כשתאלצו לזגזג מאותה נקודה חזרה לחניה (שוב הפאב של 'עמירם' להתאוששות?). ובכל מקרה השאטל יסיע אתכם לאורך דיזנגוף, שדרות רוטשילד כמעט עד אלנבי. אז הנה הפתרון לאלה שכבר על הברכיים ולא יודעים לאיית את המילה לזגזג. מאלנבי, אפשר לקחת את שאטל 4 מהכתבה הקודמת שינחית אתכם ישר בחניון המבוקש. היתרון של רחוב דיזנגוף לעומת מקבילותיו, בן-יהודה ואלנבי, נעוץ בעובדה שהרחוב רחב, מתוח ואסתטי יותר (לפחות בחלקו המרכזי). נעים יותר להלך בו, מה שנקרא בעבר הרחוק 'להזדנגף'. אבל קודם כמה מילים חשובות על רחוב דיזנגוף.

רחוב דיזנגוף היה בעברו הרחוב, בהא הידיעה, של מדינת ישראל, והיה לו תפקיד חשוב בהתפתחות העיר, ובעיקר בחיי התרבות שלה. בשנת 1934 כבר שימש כלב התרבותי והצרכני של תל-אביב, ונודע בזכות חנויות האופנה היוקרתיות ובתי-הקפה המפורסמים שלו, בהם ישבה מיטב הבוהמה הישראלית, ביניהם: סופרים, משוררים, אמנים ושחקנים. דיזנגוף, הרחוב 'הנוצץ' של תל אביב, היה לאתר תרבות פופולרי, שנגד לחלוטין את 'ישראל החלוצית' הסגפנית, ונתן לגיטימציה להדוניזם ואסקפיזם.

הרחוב הגיע לשיאו בשנות ה-50 וה-60, אז שימש כ'אבי העורקים' של חיי תל-אביב. בזמן ההוא הומצאה גם מילת הסלנג 'להזדנגף' שמשמעותה לשוטט לאורך הרחוב, חלונות הראווה ובתי הקפה, לקחת חלק בהתרחשות ולספוג את החוויה הייחודית שהוא מציע. הבנות היפות ביותר נקראו אז 'נערות דיזנגוף', ואילו השאר הסתפקו בכינוי הצנוע 'נערות ריינס'. דיזנגוף החל לדעוך בסוף שנות ה-70 וה-80, לאחר מותו של נתן אלתרמן, שסימן את סופה של תקופה בהיסטוריה הבוהמית של הרחוב. הרחוב הפך המוני מדי וימיו הטובים היו מאחוריו. גורלו נחתם אחרי הפיגועים של שנות ה-90. דיזנגוף הפך לרחוב מסחרי מבוגר ואיבד את הזוהר שלו.

בשנים האחרונות זוכה רחוב דיזנגוף לסוג של עדנה מחודשת. אנשים צעירים, שלא חזו בימיו הגדולים, הגיעו למקום, והקימו בו הרבה ברים מגניבים, מסעדות ומקומות אוכל סליזיים – מקומות בילוי חדשים, שהעירו את האריה המנומנם מרבצו. מכיוון שלאורך הרחוב עובר קו השירות 5, בדקנו אותו ואת המקומות המופיעים לאורכו, וגילינו סצנה שונה ממקומות הבילוי שהיו בכתבה הקודמת לאורך קו 4, אך סצנה לא פחות מעניינת.

כמובן שמתחילים בבדיקת ה'שעות שמחות' של שעות הערב המוקדמות. לקראת השעה 18:00, התחלנו את הדרך של שאטל 5 בצפון-דיזנגוף, לשם בקושי הגיעה התחייה המחודשת. הרחוב עדיין לא נקי ומואר, ואפילו קצת תעשייתי, אבל מקומות הבילוי שנפתחו בו, בחלקם נוצצים ומלאי סטייל. הראשון שביניהם הוא בר 223 שלוקח אותנו היישר לניו יורק של תקופת הג'אז.

השעה: 17:50

223 הוא אחד הברים הטובים בארץ, החוגג בימים אלה 7 שנים. זהו הבר שהחזיר והחדיר את עולם הקוקטיילים, עם הפן הכי מקצועני שלו, לסצנת האלכוהול שלנו. האווירה במקום היא של בר ניו יורקי אופנתי וסקסי ומאוד סטייליסטי. הברמנים לבושים כאילו יצאו מסרט מתקופת הג'אז בתפוח הגדול – חולצות לבנות מכופתרות, כתפיות שחורות, סרטי זרוע ושלייקס – קוקטייל בר וירטואוזי שליד הדרינק אפשר לקבל בו מנות אוכל קטנות ומדויקות, ולצד המקצועיות אווירה מדליקה ומפתה. ועם כל הסטייל הזה, 223 עדיין יכול להיחשב גם כבר שכונתי נהדר, לפחות אם הוא היה בגריניץ' וילג' הניו יורקי. תוכלו ליהנות פה בשעות השמחות מדיל של 1+1 על כל המשקאות (עד 54 שקלים). דגמנו פה את ה'ספייסי אפל מרטיני' עם תוספת ליקר צ'ילי – אהבה פרטית שלי ואחד הטובים ששתיתי לאחרונה.

  1. 223. דיזנגוף 223, תל-אביב18:00-20:00 :Happy Hours

השעה: 18:40

לא רחוק, ממש מעבר לכביש, אפשר כבר להיכנס לבר נוסף, או אפילו להתחיל בו, כי ה'שעות השמחות' מתחילות פה מוקדם יותר. והופ, עברנו מניו יורק לאנגליה בשלוש דקות. Mate – אווירה אנגלית טיפוסית של פאב שכונתי ביתי ומזמין, עם שולחן פול, תפריט אלכוהול מגוון ומנות הבית בסגנון תואם לברים האנגליים. ב-Mate, שחוגג עשר שנים להיווסדו (לא הולך ברגל בעולם הברים שלנו), תשלמו ב'שעות השמחות' 1+1 על כל הבירות, הקוקטיילים, היין ומשקאות בסיס. וגם על האוכל! ושולחן הפול… פתוח ללא תשלום. משתלם. העיצוב קצת יותר אפל, קטיפה אדומה ונברשות מעוצבות, וקהל קבוע ומזדמן שנהנה להתחכך על הבר או ליד שולחן הפול.

Mate. דיזנגוף 226, תל-אביב

14:00-20:00 :Happy Hours

השעה: 19:25

הליכה של כמה דקות ברגל, או קפיצה עם השאטל הנודד שלנו, תיקח אותנו כבר לכיוון חלקו המרכזי יותר של הרחוב. והפעם אנחנו כבר ביוון, או אולי אפילו בדרך לברצלונה. 'בקלה' – בר או מסעדה, לא לגמרי ברור, שמביא לנו את הים למרכז דיזנגוף. מקום יפה שמתמקד בדגים, עם חצר מגניבה ומרשימה ביותר – מעין טברנה, שהלוואי והיו לנו כאלה על יד הים. הבר ארוך ומאפשר זווית צפייה על הרחוב, שולחנות על המדרכה בכניסה, בירות מהחבית, מבחר אלכוהול, יינות בוטיק, ותפריט 'ימי' רחב ומגוון במחירים שפויים. ב'שעות השמחות' תוכלו ליהנות פה מ-50% הנחה על כל סוגי האלכוהול. אחלה של מקום ואל תוותרו על הישיבה דווקא בחצר היפהפייה.

בקלה. דיזנגוף 143, תל-אביב

18:00-20:00 :Happy Hours

השעה: 19:55

עוד קפיצה לכיוון כיכר דיזנגוף ואנחנו מגיעים לעולם אחר. עולם של פרמקולוגים הולנדים, שנבנה על חורבות 'כסית' המיתולוגי. 'ספייסהאוס' ((SpiceHaus – קוקטייל בר המעוצב באופן שמזכיר בית-מרקחת של פעם, עם צבעים חמים והמון בקבוקוני מרקחות, בהם מיושנים משקאות כמו ג'ין טונקה, וודקה פלפל אנגלי ועוד, רגע לפני שהם מגיעים אל הקוקטיילים. המקום שונה מקוקטיילי בר אחרים. כאן מעודדים להזמין קוקטיילים לחלוקה לפי גדלים, כדי ליצור חוויה שכמה אנשים יכולים ליהנות ממנה יחדיו, אם כי אפשר להזמין גם קוקטייל בודד. הברמנים הם גם המלצרים או ההיפך, והם רוקחים קוקטיילים גם ליד השולחנות בעזרת מזרקים, מכלים שונים ומשונים וכדומה. ב'שעות השמחות' אפשר להזמין 1+1 גם מהגדלים השונים של סדרות הקוקטיילים, ויש פה גם מנות קטנות עם טוויסטים שונים. לא רואים פה מותגים, אלא רק את המרקחות האישיות של הברמנים, שיושנו מבעוד מועד.

ספייסהאוס. דיזנגוף 117, תל-אביב

18:00-20:00 :Happy Hours

השעה: 20:45

האלכוהול כבר דופק בראש, והקוקטיילים מתערבבים עם כל צעד, אבל אנחנו לא מסרבים להרפות ועושים עוד מאמץ אחרון של 'שעות שמחות' ומגיעים לבר קוקטיילים נוסף, מואר ושמח, מצפון לכיכר דיזנגוף, ושוב, אנחנו באירופה. 'קונסיירז' הוא בר קוקטיילים היפסטרי משהו, שנמצא במיקום מאוד מרכזי, אך משנכנסים אליו מרגישים בעולם אחר. אפשר לשבת בחוץ באווירה התוססת של הרחוב, או להתנתק מההמולה ולשבת בחלל הפנימי המפואר והאירופאי. המקום מחולק לשני ברים שונים וכולל מטבח פתוח המציע מנות מגוונות וחביבות ביותר בגובה העיניים. העיצוב וינטג'י סוחף, כלי ההגשה ססגוניים, ובתפריט קוקטיילים מיוחדים עם נגיעות מהמטבח, יינות, בירות ועוד. בשעות השמחות תיהנו מדיל של 1+1 על סוגי האלכוהול השונים. השירות אדיב ונעים, והקהל כנראה מבין את זה גם כן, ומדי ערב מגישים במקום כ-200 קוקטיילים. ואם יצא לכם לשבת מול ליאון הג'ינג'י הגבוה, שהכין לי 'הנקי פנקי' מעולה, והנעים לי את הערב, החוויה תהפוך למושלמת.

קונסיירז'. דיזנגוף 95, תל-אביב

19:00-21:00 :Happy Hours

השעה: קצת אחרי 21:30

אז סיימנו את הברים היותר מיוחדים לאורך קו 5, וזה בהחלט הספיק לכמה 'שעות שמחות' מהנות, אבל לצעירים ולצעירים ברוחם שביניכם, שווה להגיע עוד פעם לדיזנגוף ולעבור בין הברים הצעירים הנוספים, שאגב נראים מאוד דומים אחד לשני, וכולם עם ספסלים וכיסאות גבוהים לאורך הבר מבחוץ. בכולם נראה שכל הצעירים אחרי הטיול בחו"ל הגיעו לשם לחגוג ימי-הולדת. ביניהם אילקה (עם דיל נהדר של 1+1+צ'ייסר ו-20% הנחה על האוכל), סרווסה, מילה, צינה, דיזי פרישדון ועוד.

עוד סיפורי אלכוהול