ניו יורק – נגיסה מהתפוח הגדול

מירה איתן היתה כבר פעמים רבות בניו יורק, רק שהפעם היא בחרה לחוות אותה דרך האוכל. רעבה היא לא חזרה משם…

מה הייתם עושים אם היו נותנים לכם חמישה ימים שלמים בניו יורק? ביקור בגלריות ומוזיאונים? הצגות בברודווי? קניות? שיטוט ברחובות הסואנים? אני הלכתי לאכול ולשתות בעיר הקודש הקולינרית. טוב, ראיתי והתנסיתי גם בכמה מהקודמים בקטן, ובכל זאת בן-זוגי לטיול קרא לזה ‘מסע האוכל של מירה’.

“לא חייבים לאהוב את זה, אבל אי-אפשר להתעלם מזה. ואוכל? טוב, אי-אפשר לחיות בלי זה…”

שמונה מיליון תושבים חיים ב-87.5 קמ”ר של מנהטן, אליהם מצטרפים כל עונה כ-20 מיליון תיירים, ואת כולם צריך להאכיל ולהשקות. תארו לעצמכם כמה סוגי בתי-אוכל ומשקה שונים ומגוונים יש בעיר האפשרויות הבלתי מוגבלות הזו על כל שכונותיה היפות. ניו יורק היא עיר מדהימה וסוחפת, רועשת ותוססת באגרסיביות, מהירה ואקטיבית, וגם יפה ומעניינת יותר מכל עיר מערבית אחרת. 24 שעות, 365 יום בשנה, של התרחשות מתמשכת. מעין מסיבה אחת גדולה ומוזרה. אפשר לאהוב את זה ואפשר לשנוא את זה, אבל אי-אפשר להתעלם מכל זה. ואוכל? טוב, אי-אפשר לחיות בלי זה.

כל שכונה ניו יורקית מוצפת במסעדות שונות, אותן אפשר לדגום בין טיול לסיור. בשכונת גריניץ’ וילג’ אווירה ביתית ואינטימית בין כל חנויות הבוטיק הקטנות והצבעוניות והסמטאות הצרות והמפתיעות. בכל מספר מטרים נתקלים באיזה בר, בית-קפה או מסעדה טובה. בסוהו, בין שופינג לגלריות לאמנות נמצאות מסעדות טובות ושוקקות חיים. בדאון-טאון ושכונת הלואר איסט סייד המבוקשת הרחובות מלאים במסעדות וברים בין הגלריות, המוזיאונים והבוטיקים הבוהמיים.

באיסט וילג’ אפשר למצוא את האוכל אפילו בבתי התיאטרון הקטנים. במידטאון, בין כל האטרקציות והבניינים המרשימים נמצאת תחנת גרנד סנטרל במבנה היסטורי מרשים ובה מרכז קניות עם שוק מאכלי גורמה ומסעדות. בצ’יינה טאון חנויות ודוכנים ומסעדות סיניות. בליטל איטלי מסעדות איטלקיות קטנות. בצ’לסי המגניבה חגיגה גסטרונומית מופלאה בשוק אוכל מרהיב עם חנויות אוכל ייחודיות. בדאון טאון באזור הגראונד זירו והוול סטריט יש המון מסעדות יוקרתיות. וברוקלין – שהפכה להיות שוקקת חיים, צעירה ואופנתית – מציעה מגוון בתי-אוכל שונים עם אווירה וקצב אחר. וגם באפר איסט סייד ובאפר וסט סייד, בין השופינג והמוזיאונים הידועים ביותר, סנטרל פארק, כרכרות ובניינים יפים אפשר למצוא בתי עסק נחמדים למזון ומשקאות, מסעדות וברים.

אז טעמתי ואכלתי, במקומות יקרים יותר וזולים להפליא, מוכרים יותר ועלומים ומחתרתיים, טעימים יותר וטעימים פחות, מתוחכמים וגם פשוטים מאוד, ויש כמה מקומות שכדאי לכם מאוד לבקר בהם בנסיעה הבאה שלכם. ולא הוספתי כתובות הפעם, יש הכל באינטרנט, כולל מפות הגעה.

צ’לסי היא אחת השכונות המגניבות בניו יורק. מלבד המסעדות, הברים ובתי הקפה יש את ה- Meatpacking District עם הבוטיקים הטרנדיים, ששכנו בו בעבר בתי מטבחיים ומפעלים לאריזת בשר, והים הוא אופנתי טרנדי ומגניב, ואת Chelsea Market המפתה. מתחם מקורה ששימש בעבר כמפעל ייצור לעוגיות אוראו והיום עמוס בחנויות אוכל ייחודיות, חנויות לחמים ודברי מאפה, חנויות מדהימות למאכלי ים, חנויות יין, ירקות, פירות ועוד. אפשר לקנות את המאכלים או להתענג עליהם במקום באחד השולחנות שלאורך המתחם.

Eataly הוא מקדש לאוכל איטלקי עם מיטב התוצרת – פסטות טריות, קפה מעולה, מוצרלה נהדרת, רטבים, שמנים וחומצים, שימורים, לחמים, נקניקים וגבינות, ירקות ופירות, יין ובירה. אפשר לאכול באחת המסעדות שבמקום, או על הבר המרכזי, ולדגום כל מה שבא לכם.

ארוחות בוקר טובות של בייגל’ס נהדרים עם גבינת שמנת, גרבדלקס ושכאלה אפשר למצוא בסניפי Murray’s Bagels, או באחד הסניפים של Sara Beth, אבל בשביל לאכול את ארוחת הבוקר האולטימטיבית שלכם, כזו שלא תרצו לפספס גם אם תבקרו רק פעם אחת בחיים בניו יורק, תמצאו ב- Russ and Daughters Café – הקפה החדש של מעדניית ראס אנד דוטרס (בהמשך), שיעניק לכם חוויה מעוררת חושים ותחושת אושר צרוף, בעיקר הודות לאוכל, אבל גם בזכות העיצוב והאותנטיות.

אם תרצו להתייחד עם המחשב שלכם לצד קפה טוב של בוקר באווירה נעימה עכשווית לכו למלון אייס ושבו בקפה המצוין שלהם Stumptown. לאוהבי הראמן, ראמן מצוין וטעים מאוד ששווה להגיע במיוחד לאחד הסניפים שלו, הוא New York Ramen – לשבת, להזמין, לשתוק, ליהנות ולכתוב הביתה. ליד צ’יינה טאון, מקום קטן, אינטימי ומשפחתי שמתמחה באטריות בעבודת יד. זול להפתיע וממש, אבל ממש נפלא בפשטות הטעמים האותנטיים – Spicy Village NYC.

מסעדה איטלקית פשוטה, אותנטית ומגניבה באפר ווסט סייד, אחרי שהסתיים הטיול בסנטרל פארק (ולהתכונן לעמוד בתור לפני הכניסה) פשוט וטעים – Celeste. בר מסעדה יוקרתי ביותר ומאוד מקצועי הוא ה-Gotham Bar & Grill – מומלץ לשבת על הבר, פחות מחייב ויותר מעניין. מנות מגניבות עכשוויות כמו טרטר טונה בתיבול אסיאתי, טורטליני גבינת עזים בציר טלה ודלעת, פירות-ים מכל הסוגים ועוד. וגם יינות חביבים בתפריט.

שתי מעדניות שחובה לבקר בהן הן Russ and Daughters האגדית, שמתמחה בדגים מעושנים, ממרחים, סלטים מסורתיים, בייגל’ס, קוויאר ועוד. אין דברים כאלה! והשנייה היא Katz’s Deli, אחד מהדלי’ס המפורסמים בעיר, לוקחים מספר ומחכים להזמין סנדוויץ’ פסטרמי שמגיע בתוך שתי פרוסות לחם עם הרבה חרדל והמון!!! פסטרמה חמה בתוספת של מלפפונים טריים וכבושים. אפשר לשבת במקום או לקחת הביתה. חוויה יהודית לא כשרה וסופר-כיפית.

אין-ספור ברים בעיר המדהימה הזו ותרבות הקוקטיילים בה פורחת לאין שיעור, ביניהם הרבה ברים מחתרתיים, כאלה שקשה למצוא אותם ללא הכוונה ולא רואים אותם גם לאחר שנדמה לכם שנכנסתם למקום הנכון. שניים מהם שהגניבו אותי הפעם נחרטו בזיכרוני: Angle’s Share – שהכניסה אליו בקומה השנייה (אין שלט) ובדלת צדדית של מסעדה יפנית פשוטה, קרוב לשדרה השלישית. בר קטן ומגניב עם קוקטיילים מושקעים ביותר ואוכל נפלא. אם לא תרצו לחכות יותר מדי בתור לכו לשם ממש מוקדם. PDT הוא עוד בר מחתרתי. יורדים למסעדה זרוקה ולא מושכת, ושם בתור ארוך לתא טלפון (שנראה תמוה ביותר…) מגלים כניסה צרה לבר לא גדול, אך עמוס מאוד, וגם אחרי שענו לכם בטלפון עדיין צריך לחכות הרבה זמן כדי לקבל את הזכות להיכנס אליו. עולם קוקטיילים מגניב באיסט וילג’ מזרחה לשדרה הראשונה על 8 סטריט.

ועוד קטנה: משהו שקשה להתעלם ממנו הוא פריחת בירת ה-IPA בשוק האמריקני. הבירות האלה לעתים כבדות ומרות עם עומס כשות מטורפת, אבל עבור אוהבי הז’אנר מדובר בשמחה וששון כמעט בכל בר אפשרי בו ישבנו. וישבנו ברבים מהם!

פורסם באתר סנהדרינק

עוד טיולים קולינריים