פירות ים באיטליה

הכי טוב שיש: פירות ים באיטליה מירה איתן נסעה לאיטליה ואכלה שם את פירות הים הכי טובים שיש. ואנחנו? לא מקנאים בכלל

פעמים רבות ביקרתי באיטליה, אך משום מה תמיד יצא לי להיות רק מרומא צפונה. הפעם החלטתי שאני חייבת לבקר בחבל קמפניה. לראות את נפולי ולא למות, ליהנות מיופייה של דרך החוף בין סורנטו, אמלפי, פוזיטנו ורוולו, ליהנות מנופי קאפרי ולהתרשם מחורבות פומפיי והווזוב.  היה לי ברור שהאוכל יהיה טעים, אפילו טעים מאוד, אבל שום דבר לא הכין אותי להתחלה המפוארת שנפלתי עליה אחרי שעתיים מאז הנחיתה בנמל התעופה ברומא.

לפני כשבועיים, כשהסתיים פסטיבל היין הלבן בהרצליה, נסענו לסיים את הערב עם גינס מעולה וסרדינים טריים בכניסה לתל אביב, בעמירם. פגשתי שם את אוריאל כהן צדק שעבד על הבר לצדה של חגית. כשהזכרתי שאני נוסעת לדרום איטליה בקרוב, אמר לי אוריאל “את חייבת ללכת לאכול בדרך מרומא דרומה ב-Pizzotto Cantina Conversi“. רשמתי לעצמי את השם וחשבתי שנראה, מי יודע, אולי זה יתאפשר, אם אני אזכור את זה עד אז.

הנחיתה ברומא הייתה די מהירה, אבל לקח שעה למצוא את הרכב שהוזמן, מה שהשאיר לי מספיק זמן להרגיש שרעב קל מתחיל לדגדג את בטני, ושזכור לי שיש מסעדה מומלצת מדרום לרומא. ופה שוב waze הוכיח את עצמו. שם המסעדה נטען בשורת הניווט וכתובתה ומיקומה של המסעדה קפץ ביעף. כ-60 ק”מ דרומה. מצוין, למה לא. האמת שנראה קצת מוזר שהמקום היה ריק, אבל היי, האיטלקים לא אוכלים בשעה שלוש אחר הצהרים. והוחלט להזמין את תפריט היום (25 יורו) שהומלץ על ידי המלצרית החביבה.

המנות הראשונות של פירות הים והדגים, המנות העיקריות של הפסטה, הריזוטו ודומיהם, וגם המנה האחרונה של הטירמיסו היו מצוינות, כולן. אבל עלו על כולן מנות האנטיפסטי המדהימות שהוגשו בהתחלה. אנשובי וקרפצ’ו תמנון מוחמצים, סרדינים כבושים עם הרבה שמן זית טוב ובצלצלים, ראשי קלמרי מטוגנים בבצק עדין וקליל, ולידם יין הבית, יין לבן , פשוט ורענן, עם חמיצות שאיזנה לגמרי את שמן הזית הטעים והחמאה, והכל צורח מטריות, מתפצח או נמס בפה בעונג שכזה.

אחרי האוכל הראה לנו הבעלים המקסים והאדיב של המסעדה, שמסתבר שהוא אכן חבר של אוריאל, ואף היה ונהנה מתל אביב כבר ארבע פעמים, את גולת הכותרת. מתחת למסעדה, יורדים במדרגות אבן לחלק החצוב מתחת לאדמה, ושם שוכן לו בר חביב ומרתף יין לתפארת. זו הייתה אכן פתיחה מפוארת ובלתי נשכחת לטיול בקמפניה. כולי תקווה לשוב לשם בסוף הטיול בדרך חזרה לשדה התעופה.

*נתקלתם במנה טעימה במיוחד בתפריט הבר שלפניכם? מצאתם דרינק או ביס שגרם לכם לומר “וואו!” – מכבד קצוץ ועד קרם ברולה, מסלט איקרה ועד הבלאדי מרי המושלם, מצורת הגשה מיוחדת ועד לחוויה אפקטיבית ושונה – היו גם אתם ל”סנהדרינק”! שתפו אותנו בהמלצות שלכם – והמוצלחות שבהן תזכינה לחשיפה במדור”הכי טוב שיש”.

פורסם באתר סנהדרינק

עוד טיולים קולינריים